نرخ پارچه پنبه ای دو رو

عوامل بسیار زیادی روی نرخ پارچه پنبه ‌ای دو رو تاثیر گذارند؛ از این رو نمیتوان یک نرخ ثابت و معین را برای پارچه پنبه‌ ای دو رو عنوان کرد. نمره نخ و جنس آن به عنوان موثرترین و مهم ترین عامل در تعیین قیمت نهایی پارچه ها تاثیر گذار است. کمپانی تولید کننده نخ، هرچه از ابزار آلات بافندگی و ریسندگی مدرن استفاده نماید، عامل دیگری است. رنگ طرح و چاپ پارچه نیز همچنین. با تمام این تفاسیر ارزش ارز و دلار مهم ترین عامل برای تعیین نرخ پارچه ها و از جمله پنبه ای دو رو است.

خصوصیات بهترین پارچه پنبه ای

خصوصیات بهترین پارچه پنبه ای

تنوع این پارچه بسیار بالا بوده و سطوح کیفیتی مختلفی طراحی و تولید شده اند؛ مرغوبیت و کیفیت نهایی این منسوج در گرو نخ به کار رفته در ساخت و بافت آن است، به این صورت که هرچه نخ به کار رفته در ساخت و بافت آن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، پارچه نهایی ساخته شده از آن نیز مرغوب تر و اعلاتر است. بنابراین اگر بخواهیم مشخصات کامل بهترین پارچه پنبه ای از نظر کیفیت بررسی کنیم، باید به طور مفصل نخ های به کار رفته در تولید آن را بشناسیم.
جنس نخ های استفاده شده در بافت بهترین پارچه پنبه ای همانگونه که از نامش مشخص است از پنبه است. این نوع الیاف شست و شوی آسانی دارند، از دوام بسیار بالا و استحکام مطلوبی برخوردارند، در برابر ساییدگی مقاوم هستند، لکه بری آنها آسان است. این پارچه ها ضد حساسیت و ضد اگزمای پوستی هستند، جریان هوا را به خوبی از خود عبور میدهند که در نهایت ایجاد رطوبت های پوستی، بوی نامطبوع و تجمع باکتری ها نمیکند.

تفاوت پارچه تریکو با پارچه ملانژ

تفاوت پارچه تریکو با پارچه ملانژ

برای اینکه تفاوت پارچه تریکو با پارچه ملانژ را بدانیم، در ابتدا خصوصیات هر یک از این دو پارچه را باید بشناسیم. پارچه پنبه ای کشی را با نام پارچه تریکو پنبه ای نیز میشناسند. در پارچه های تریکو یا همان پارچه های کشی اغلب از دو الیاف استفاده میشود الیاف پنبه و الیاف ویسکوز. نخ پنبه از گیاه پنبه تولید میشود و نخ ویسکوز از مغز تنه درختان؛ به این دلیل که هم گیاه پنبه و هم درختان در طبیعت موجود هستند، به این الیاف، الیاف طبیعی میگویند. نخ های حاصل از این دو الیاف را گاهی اوقات هنگام تولید پارچه گردباف با نخ های دیگری ترکیب مینمایند؛ نخ هایی مانند لاکرا و پلی استر.
پنبه در ساختار خود منافذ و سوراخ های بسیار ریزی دارد که باعث میشود جریان هوا را به خوبی از خود عبور دهد، همین امر منجر میشود که در فصول گرم سال مانند تابستان و بهار خنک شویم و در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان گرما را ایجاد میکند. پارچه ملانژ ساخته شده از نخ پنبه و الیاف مصنوعی است. ملانژ در واقع حالتی از رنگ پارچه است و نه جنس خاصی از پارچه. پیش از اینکه پارچه بافته شود الیاف آن را رنگ میکنند. هر چه الیاف مصنوعی به کار رفته در پارچه بیشتر باشد سخت تر رنگ را به خود میگیرد و در مقابل الیاف طبیعی رنگ پذیری بسیار بهتری دارند و همین تفاوت در رنگ پذیری بین دو الیاف طبیعی و مصنوعی منجر به ایجاد سایه روشن هایی در سطح پارچه میشود که به آن ملانژ گفته میشود. برای تهیه پارچه ملانژ راه راه در بافت آن نخ های رنگی را به صورت یک خط در میان به کار میگیرند.

عواملی که بر کیفیت پارچه پنبه ای تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت پارچه پنبه ای تاثیر دارد

توجه به کیفیت پارچه مهم ترین عاملی است که هنگام خرید پارچه باید به آن توجه شود، چراکه عدم آگاهی و عدم تخصص در این زمینه منجر به اتلاف وقت و ایجاد هزینه های زائد میشود.
ساختار پارچه: نخ هایی به شکل عمود بر هم و متقاطع که همان تار و پود هستند، تار و پودهای پارچه علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری بر کیفیت پارچه پنبه ای دارد، بلکه بر میزان ضخامت آن و همچنین میزان چروک پذیری پارچه نیز موثر است.
جنس پارچه: نخ به کار رفته در پارچه میزان سختی سطح روی پارچه را تحت تاثیر قرار میدهد، به عبارتی دیگر میزان نرمی و زبری پارچه در گرو نخ به کار رفته در ساخت و بافت پارچه است. مثلا پارچه پلی استر با اینکه از الیاف مصنوعی ساخته شده اما سطحی نرم دارد و به ندرت دچار چروک میشود، پارچه های پشمی و پنبه ای بسیار گرم و نرم بوده و به دلیل داشتن الیاف طبیعی به پارچه های ضد آلرژیک معروف هستند؛ در مقابل پارچه های پلی استر پارچه های کتانی قرار دارد که به سادگی چروک میشوند. پارچه های نایلونی نیز علاوه بر اینکه مقاومت بسیار زیادی دارند، در برابر چروک شدگی نیز از استحکام فوق العاده ای برخوردارند.
طرح بافت: پارچه یک لایه متشکل از چندین نخ از الیاف طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبی از هر دو الیاف است.

عرضه عمده پارچه پنبه ای دو رو

عرضه عمده پارچه پنبه ای دو رو

توزیع عمده پارچه پنبه ای دو رو توسط مراکز خرید معتبر هم به صورت اینترنتی و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است. تیم پرقدرت دیبا بافت نگار قم خرید اینترنتی و آنلاین پارچه را برای مشتریان گرامی لذت بخش کرده است. پارچه های این مجموعه توزیع میکنند، مستقیم و بدون واسطه انجام میگیرد. مشتریان این مجموعه به صورت عمده و انبوه اقدام به خرید پارچه مینمایند، مانند تولیدی های لباس، نهادهای دولتی و خصوصی، پارچه فروشی ها، سازمان ها، بیمارستان ها و مدارس. دیبافت یک سایت معتبر در زمینه فروش انواع پارچه و کالای خواب است که در یک نگاه تمامی مزایای بازار از جمله تنوع در طرح و رنگ و جنس پارچه ها مطابق با جدیدترین مدل های روز در اختیار مشتریان خود قرار میدهد تا به خریداران کمک کند بدون دغدغه به صورت عمده و انبوه خرید خود را از این مرکز انجام دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما